Veelgestelde vragen – Koffiemachine huren

Er zijn veel vragen die ons vaker gesteld worden. Deze vragen hebben wij verzameld en opgedeeld in categorieën. Op deze pagina vind je deze verzameling van veelgestelde vragen met het bijpassende antwoord. Op deze manier word je snel geholpen en heb je snel een antwoord op jouw vraag.

  • Maakt de machine alle soorten koffie?

    Ja, van een lekker kopje thee, tot een espresso, cappuccino of latte.

  • Hoeveel koffie worden er per uur gemaakt?

    De meeste van onze koffiemachines maken 200 koffies per uur. Op ieder meubel is plaats voor twee machines waardoor we de capaciteit kunnen verdubbelen zonder extra ruimte in te nemen.

    Wil je meer dan 2 x 200 koffies per uur? Dan kan je simpelweg meer machines huren. Bij meer dan 400 koffies per uur is het daarnaast vaak beter om op verschillende plekken een koffiepunt te maken. Dit bevordert de routing en doorloop.

  • Wat zijn de afmetingen van het meubel?

    De afmetingen van het verrijdbare meubel waar de koffiemachine op staat zijn: 95 cm breed x 80 cm diep x 102 cm hoog. Het meubel past door een normale deurpost.

  • Wat is er zo goed aan jullie machine?

    Je huurt bij ons de Rolls-Royce onder de koffiemachines. En omdat we begrijpen dat je zo min mogelijk omkijken wilt hebben naar de koffiemachine, is het meubel voorzien van:

    • Grote watertanks van 20 liter
    • Een melkkoelkast van 12 liter
    • Een 20 liter bak waar de koffieprut in valt

    Hierdoor maak je minimaal 100 koffies, zonder iets te hoeven aanvullen.

  • Betaal ik ook voor de lever en ophaal dag?

    Nee, je betaalt alleen voor de dagen dat je de koffiemachine gebruikt en dus niet voor de dag dat we de machine komen leveren of ophalen. Wordt de machine wel gebruikt op de lever of ophaaldag dan is dit alsnog een gebruiksdag en dient deze dag betaald te worden.

  • Kunnen jullie de machine ook op een specifiek moment leveren of ophalen?

    Ja, dat kan tegen een kleine meerprijs.

    Wij kunnen vlijmscherpe tarieven hanteren omdat we leveringen kunnen combineren. Wanneer we op een specifiek moment ergens moeten zijn, dan gaan we speciaal voor jou de weg op en dienen we hier een vergoeding voor te rekenen.

  • Wanneer wordt de koffiemachine geleverd en opgehaald?

    We leveren de machine op de (werk)dag voorafgaand aan je evenement tijdens kantooruren. Op deze manier heb je geen stress op je event als er onverhoopt iets tegen zit.

    De (werk)dag na het evenement halen we de machine weer op tijdens kantooruren.

  • Hoe leveren jullie de koffiemachines af?

    Wij plaatsen de machine(s) op de gewenste plek en demonstreren hoe hij werkt. Beschik je zelf over bekers/servies, dan stellen we de machine hier op af. We gaan pas weg als alles helemaal duidelijk en naar wens is.

  • Hoe gaan jullie om met het onderwerp duurzaamheid?

    Goed dat je het wilt weten! In 2015 ontstond de wens bij ons om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Sindsdien hebben we niet stil gezeten. We hebben ons energieverbruik met 60% verminderd en voorzien voor een groot deel in onze eigen energiebehoefte met een dak vol zonnepanelen en een laadpaal. Daarnaast zijn we volledig gestopt met het gebruiken van plastic rietjes en bekers. Tot slot gebruiken we zoveel mogelijk duurzame ingrediënten en hebben we een eigen duurzame koffie blend ontwikkelt. Je kunt dus wel zeggen dat we een duurzame cateraar zijn.

  • Moet ik de koffiemachine reinigen?

    De machine heeft een volledig reinigingsprogramma doorlopen voordat hij bij je geïnstalleerd wordt. Hierdoor kun je de hele dag koffies zetten zonder te reinigen. Aan het einde van de dag kun je met 3 klikken de machines reinigen. Dit gaat volledig automatisch en er hoeft dus niets met de hand schoongemaakt te worden. Gemak dient de mens?

  • Waarom voor jullie kiezen?

    Jouw event moet een daverend succes worden en hiervoor moet alles kloppen op het juiste moment. Er is namelijk geen tweede kans om het goed te doen. Daarom wil je een ervaren partij inhuren waar je op kunt rekenen. Een partij die altijd de telefoon opneemt en je helpt bij al je vragen. Een partner met een team van 80 medewerkers en een ruim assortiment aan schitterende koffiemachines. Mede om deze reden zijn we ‘preferred supplier’ voor meer dan 200 cateraars, evenementenbureau ’s en evenementenlocaties.

  • Met welke koffie werken jullie?

    Deze vraag wordt vaak gesteld wanneer mensen onze koffie hebben geproefd. En meestal wordt de vraag gevolgd door de vraag waar de koffie te koop is. Het antwoord: onze koffie is nergens te koop. Wij hebben namelijk samen met Brinks Coffee Roasters een eigen koffie-blend ontwikkeld. Deze koffie wordt speciaal voor ons gebrand en is een combinatie van drie verschillende koffiebonen uit Antigua in Guatemala, Paraná in Brazilië en La Paz in Honduras. Hierdoor wordt het drinken van een alledaags kopje koffie, een ware beleving. Lees meer over de koffie.

  • Is ieder locatie geschikt?

    Ja zolang, de locatie:

    • Bereikbaar is met onze bakwagen met laadklep
    • Gelijkvloers is en er zijn geen obstakels of drempels (het meubel staat op wielen en is te zwaar om te tillen)
    • De doorgegeven contactpersoon is aanwezig
    • Heeft een verharde ondergrond (geen gras of zand)
    • Beschikt over een 3,5kw, 230v aansluiting binnen 3 meter voor iedere koffiemachine
  • Wat valt er onder het koffiepakket?

    In het koffiepakket zit alles wat je nodig hebt om 150 koffies en thee te maken: disposble bekers, roerstaafjes, koffiebonen, thee, melkjes, suikertjes en opschuimmelk.

  • Hoeveel stroom gebruikt de koffiemachine?

    De machine wordt aangesloten op een normaal stopcontact.
    Het stroomverbruik is: 3,3kw, 230v.

  • Heb ik een wateraansluiting nodig?

    Nee. De machine beschikt over een watertank van maar liefst 20 liter (goed voor 100 kopjes). We hebben dus geen wateraansluiting en afvoer nodig. Hierdoor is de machine op iedere locatie met een stroompuntje inzetbaar. Wil je wel graag dat we de machine op een waterleiding aansluiten? Geef dit dan aan bij de offerteaanvraag.

  • Kan ik de machine zelf bedienen?

    Ja, de machine is zo ingesteld dat iedereen op een eenvoudige wijze een kopje koffie kan zetten. Met een druk op de knop maak je bijvoorbeeld een cappuccino

  • Wat als er een storing is?

    Stroringen komen niet vaak voor, omdat we met nieuwe machines werken. Onverhoopt toch een storing? Dan bel je met onze monteurs via 088-6005580. De meeste storingen kunnen we op afstand oplossen. Lukt dit toch niet? Dan komen we direct naar je toe. Krijgen we de machine ter plekke niet gerepareerd, dan krijg je een vervangende machine. Je kunt dus met een gerust hart op onze service vertrouwen.